Ranking najlepszych diet 2019

Na platformie internetowej U.S. News and World Report, jak co roku eksperci z dziedziny medycyny i dietetyki przeprowadzili ranking diet. Pod uwagę brano, przede wszystkim wartości zdrowotne danego stylu odżywiania. Eksperci w swojej opinii uwzględnili także bezpieczeństwo wybranego sposobu odżywiania, wpływ diety na zmniejszenie ryzyka pojawienia się chorób takich jak cukrzyca czy choroby serca, bogactwo danej diety w wartości odżywcze i wszelkie wynikające z jej zastosowania korzyści zdrowotne.

Wielkim zwycięzcą tegorocznego rankingu okazała się dieta śródziemnomorska. Sposób odżywiania typowy dla krajów śródziemnomorskich uznany został, za najzdrowszy i jednocześnie najprostszy. Dieta bazuje na produktach naturalnych, świeżych, jest bogata w warzywa, owoce, produkty pełnoziarniste, ryby, owoce morza, zioła, oliwę z oliwek. Dostarcza ona organizmowi szeroki wachlarz minerałów i wartości odżywczych oraz chroni przed chorobami cywilizacyjnymi. Warto również podkreślić, że dieta śródziemnomorska to także celebrowanie spożywania posiłków charakterystyczne dla mieszkańców regionu Morza Śródziemnego, które korzystnie wpływa na układ trawienny i samopoczucie.

Drugie miejsce zajęła dieta DASH, bazująca na warzywach, owocach, produktach zbożowych, niskotłuszczowych produktach mlecznych, chudym mięsie i rybach.

Na trzecim miejscu w rankingu uplasowała się dieta fleksitariańska, czyli elastyczna dieta wegetariańska, w której produkty mięsne nie są całkowicie wyeliminowane z jadłospisu.
Ranking diet, to przede wszystkim wskazanie diet pozytywnie wpływających na zdrowie. Odpowiednio dobrany styl żywieniowy to gwarancja lepszego samopoczucia i zdrowia.

Kategorie: dieta

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *