„Niech pożywienie będzie dla Was lekarstwem” – Hipokrates.

Czy Twoje życie pędzi w zatrważającym tempie?
Borykasz się ze złym samopoczuciem, infekcjami?
Walczysz z nadprogramowymi kilogramami?

Sposobem na Twoje dolegliwości jest dieta warzywno-owocowa, która zyskuje coraz większe grono zwolenników. Należy ona do radykalnego programu żywieniowego, polegającego na spożywaniu wyłącznie warzyw i owoców. Brzmi jak wielkie wyzwanie, wręcz nieosiągalne?

Dieta warzywno-owocową warto wypróbować przy każdej chorobie (jeśli nie ma przeciwskazań lekarskich). Dieta nie jest szkodliwa dla organizmu, działa odtruwająco na organizm, bazuje na naturalnej, zdrowej i nieprzetworzonej żywności.

Pomimo restrykcji w sposobie odżywiania, należy pamiętać, że dieta warzywno – owocowa nie jest dietą na całe życie, a stanowi okresową kurację.

Warzywa i owoce wykorzystywane w diecie nie są produktami które leczą. Organizm sam uruchamia mechanizmy samoleczące dzięki niskiej kaloryczności posiłków.

Dieta przyjmuje charakter leczniczy, a jej celem jest uruchomienie zdolności samoleczenia. Dostarcza zaledwie 800 kcal dziennie, co oznacza że obniża o 60% ilość dostarczanych kalorii w stosunku do normalnego żywienia.

Przejście na dietę stanowi wyzwanie, które skutecznie i z zadowoleniem zrealizowało wiele osób. Istotny jest jednak cel, co można zyskać – zdrowie, kurację która odtruwa organizm, wzmocnienie jego układu odpornościowego i zauważalne efekty w kondycji fizycznej i psychicznej.

 

Co spożywać podczas diety warzywno-owocowej?

Niskokaloryczne warzywa i owoce najlepiej w postaci surowej – to one zawierają najwięcej enzymów i są pokarmem bogatym biologicznie.

Ważne! Owoce w diecie warzywno-owocowej nie powinny być podstawą dań, ale jedynie dodatkiem do nich.

Warzywa
Sałaty (różne rodzaje), szpinak, jarmuż, rzeżucha, zioła, marchew, seler, pietruszka, burak, rzodkiew, cebula, por, czosnek, papryka, pomidory,  kapusta biała i czerwona, kapusta pekińska, brokuł, brukselka, cukinia, ogórki.
Owoce
Jabłka, cytryny, grejpfruty, pomarańcza, kiwi, granaty,owoce sezonowe (maliny, śliwki, porzeczki, wiśnie, jagody).

W jakiej postaci spożywać warzywa i owoce:

  • Soki i koktajle z warzyw z dodatkiem owoców
  • Warzywa gotowane na parze, duszone lub pieczone
  • Surówki
  • Zupy
  • Przekąski w postaci surowych i suszonych warzyw i owoców
  • Kiszonki
  • Kiełki